
Jak sama nazwa wskazuje, RX DI otrzymał bardziej zaawansowaną konfigurację silnika Rotax 947 DI z wtryskiem paliwa. W odróżnieniu od silnika RFI z wtryskiem półbezpośrednim, silnik Rotax DI wyposażony jest w „prawdziwy” układ wtrysku paliwa.
Jeśli chodzi o specyfikacje, Rotax 947 DI dwusuw – 951 cm3 z wieloma zaawansowanymi funkcjami, w tym:
- Zapłon: cyfrowy typu indukcyjnego
- Wtrysk oleju o zmiennym wydatku
- Indukcja zaworu kontaktronowego
- Chłodzenie wodne w obiegu otwartym 2 x świece zapłonowe NGK ZFR4F-11
- Orbitalny układ bezpośredniego wtrysku paliwa (DI).
- Wysokowydajna rura tuningowa
- Zawory wydechowe RAVE
- Rozrusznik elektryczny
Podobnie jak jego odpowiednik z gaźnikiem 947, Rotax DI również miał moc 130 KM, ale był bardziej oszczędny. Zużycie paliwa przez RX DI wynosi około 30 l/h.
Co więcej, zdaniem producenta, technologia silników DI zmniejszyła emisję spalin o 75 procent.
Dzięki temu czystszemu działaniu silnik RX DI spełnia rygorystyczne wymagania Agencji Ochrony Środowiska dotyczące redukcji emisji na rok 2006.
Co więcej, model ten zapewniał płynną reakcję przepustnicy i był znacznie łatwiejszy w uruchomieniu.
Platforma Sea-Doo RX ma
- 2,8 m długości,
- 1,2 m szerokości
- 1 m wysokości.
Jego prędkość maksymalna wynosi około 110 k/h i jest osiągana w 6s