Jak sama nazwa wskazuje, RX DI otrzymał bardziej zaawansowaną konfigurację silnika Rotax 947 DI z wtryskiem paliwa. W odróżnieniu od silnika RFI z wtryskiem półbezpośrednim, silnik Rotax DI wyposażony jest w „prawdziwy” układ wtrysku paliwa. 

Jeśli chodzi o specyfikacje, Rotax 947 DI dwusuw –  951 cm3 z wieloma zaawansowanymi funkcjami, w tym:

  • Zapłon: cyfrowy typu indukcyjnego
  • Wtrysk oleju o zmiennym wydatku
  • Indukcja zaworu kontaktronowego
  • Chłodzenie wodne w obiegu otwartym 2 x świece zapłonowe NGK ZFR4F-11
  • Orbitalny układ bezpośredniego wtrysku paliwa (DI).
  • Wysokowydajna rura tuningowa
  • Zawory wydechowe RAVE
  • Rozrusznik elektryczny

Podobnie jak jego odpowiednik z gaźnikiem 947, Rotax DI również miał moc 130 KM, ale był bardziej oszczędny. Zużycie paliwa przez RX DI wynosi około  30 l/h.

Co więcej, zdaniem producenta, technologia silników DI zmniejszyła emisję spalin o 75 procent.

Dzięki temu czystszemu działaniu silnik RX DI spełnia rygorystyczne wymagania Agencji Ochrony Środowiska dotyczące redukcji emisji na rok 2006.

Co więcej, model ten zapewniał płynną reakcję przepustnicy i był znacznie łatwiejszy w uruchomieniu. 

Platforma Sea-Doo RX ma

  • 2,8 m  długości,
  • 1,2 m szerokości
  • 1 m wysokości.

 Jego prędkość maksymalna wynosi około 110 k/h i jest osiągana w 6s